-
Πόσο σημαντική είναι η εξειδίκευση του Ειδικού Παιδαγωγού στονχώρο της Ειδικής Αγωγής;Ο ρόλος του Ειδικού Παιδαγωγού είναι καθοριστικός σε σχολεία, κέντραθεραπειών, αλλά και ως ιδιώτης, σε παιδιά που χρήζουν σχετικής βοήθειας.Είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στο παιδί, τον γονιό και το σχολείο.Είναι εκείνος, ο οποίος με την εμπειρία του και τις εξειδικευμένες γνώσεις τουμπορεί να συντελέσει και στη βελτίωση του ίδιου του εκπαιδευτικούσυστήματος.Για να επιτελέσει όμως αυτόν τον σπουδαίο και σημαντικό ρόλο, απαιτείται ναέχει ιδιαίτερη εξειδίκευση στον τομέα της Ειδικής Αγωγής, που έχει ο ίδιοςεπιλέξει, όπως ο τομέας που σχετίζεται με παιδιά με Δυσλεξία και ΜαθησιακέςΔυσκολίες, με παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του Αυτισμού, με παιδιά μεΝοητική Υστέρηση, με παιδιά τυφλά και κωφά. Ακόμα και το κομμάτι τηςΕιδική Αγωγής που αφορά την παράλληλη στήριξη, χρειάζεται εξειδίκευση. ΟΕιδικός Παιδαγωγός δεν πρέπει, όμως, να σταματά στην εξειδίκευση του,αλλά μετά την ολοκλήρωση της, οφείλει συνεχώς να ενημερώνεται και ναεξελίσσεται.Με ποιον τρόπο μπορεί να κρίνει, κανείς, αν ο Ειδικός Παιδαγωγός πουαναλαμβάνει το παιδί, είναι και ο κατάλληλος;Ο γονιός ή οποιοσδήποτε άλλος κηδεμόνας, χρειάζεται να γνωρίζει, ανάλογαμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί, σε ποιον ειδικό πρέπει νααπευθυνθεί, και ποιά είναι η ειδική εκπαίδευσή του. Για παράδειγμα, ένα παιδίμε Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες, ο Ειδικός Παιδαγωγός που θααξιολογήσει τις μαθησιακές του δυσκολίες, που θα αναλάβει το πρόγραμμαπαρέμβασής του, που θα κατευθύνει την οικογένεια, οφείλει να είναι πολύκαλά εκπαιδευμένος και καταρτισμένος σε θέματα Δυσλεξίας και ΜαθησιακώνΔυσκολιών. Να έχει δηλαδή, την αντίστοιχη και την κατάλληλη εξειδίκευση.Είναι δικαίωμα κάθε οικογένειας να έχει γνώση για την κατάρτιση του ειδικού,που θα αναλάβει το παιδί του, ότι έχει όλες τις απαραίτητες δεξιότητες πουαπαιτούνται για την εξειδίκευση στον τομέα των ειδικών μαθησιακώνδυσκολιών.Ο μόνος τρόπος είναι η προσεκτική εξέταση όχι μόνο των βασικών τίτλωνσπουδών του, αλλά και των προγραμμάτων εξειδίκευσης (σεμινάρια, courses,πιστοποιήσεις σε μεθοδολογίες, εποπτεία, μεταπτυχιακό πάνω στις ειδικέςμαθησιακές δυσκολίες) που έχει ακολουθήσει στη συνέχεια. Εξάλλου, ηεμπειρία του και η καταλληλότητα του, θα φανούν, όπως σε όλους τουςεκπαιδευτικούς, στα αποτελέσματα του στην εκπαιδευτική βελτίωση τουπαιδιού.Βιβλιογραφία:1.Hornsby, B. (1997). Overcoming Dyslexia: A straight-forward guide forfamilies and teachers. VERMILION, LONDON2.Dobbins, D.A. & de la Mare, T.J. (1993). Efficacy of special educationalprovision for primary school pupils with serious visual impairment. BritishJournal of Visual Impairment Vol. 11 (2), 49-543.Orton- Gillingham Academy (2017). A 504 plan for those with Dyslexia ishelpful in providing the services to cater to the individual needs of the student.4.Shaywitz, S., M.D. (2003). Overcoming Dyslexia: A New and CompleteScience-Based Program for Reading Problems at any Level. Vintage Books5.Borkowsky, F. (2018). Failing Students or Failing Schools? Cardboard BoxAdventures Publishing.Ιωάννα Δημητριάδου, Ειδική Παιδαγωγός σε θέματα Δυσλεξίας καιΜαθησιακών Δυσκολιών, Πιστοποιημένη Orton-Gillingham Practitioner,Συγγραφέας, Αρθρογράφος.