Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΞΙΔΕΙΚΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ

116
ειδικη αγωγη
ειδικη αγωγη
  • Πόσο σημαντική είναι η εξειδίκευση του Ειδικού Παιδαγωγού στον
    χώρο της Ειδικής Αγωγής;
    Ο ρόλος του Ειδικού Παιδαγωγού είναι καθοριστικός σε σχολεία, κέντρα
    θεραπειών, αλλά και ως ιδιώτης, σε παιδιά που χρήζουν σχετικής βοήθειας.
    Είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στο παιδί, τον γονιό και το σχολείο.
    Είναι εκείνος, ο οποίος με την εμπειρία του και τις εξειδικευμένες γνώσεις του
    μπορεί να συντελέσει και στη βελτίωση του ίδιου του εκπαιδευτικού
    συστήματος.
    Για να επιτελέσει όμως αυτόν τον σπουδαίο και σημαντικό ρόλο, απαιτείται να
    έχει ιδιαίτερη εξειδίκευση στον τομέα της Ειδικής Αγωγής, που έχει ο ίδιος
    επιλέξει, όπως ο τομέας που σχετίζεται με παιδιά με Δυσλεξία και Μαθησιακές
    Δυσκολίες, με παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του Αυτισμού, με παιδιά με
    Νοητική Υστέρηση, με παιδιά τυφλά και κωφά. Ακόμα και το κομμάτι της
    Ειδική Αγωγής που αφορά την παράλληλη στήριξη, χρειάζεται εξειδίκευση. Ο
    Ειδικός Παιδαγωγός δεν πρέπει, όμως, να σταματά στην εξειδίκευση του,
    αλλά μετά την ολοκλήρωση της, οφείλει συνεχώς να ενημερώνεται και να
    εξελίσσεται.
    ειδικη αγωγή
     
    Με ποιον τρόπο μπορεί να κρίνει, κανείς, αν ο Ειδικός Παιδαγωγός που
    αναλαμβάνει το παιδί, είναι και ο κατάλληλος;
    Ο γονιός ή οποιοσδήποτε άλλος κηδεμόνας, χρειάζεται να γνωρίζει, ανάλογα
    με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί, σε ποιον ειδικό πρέπει να
    απευθυνθεί, και ποιά είναι η ειδική εκπαίδευσή του. Για παράδειγμα, ένα παιδί
    με Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες, ο Ειδικός Παιδαγωγός που θα
    αξιολογήσει τις μαθησιακές του δυσκολίες, που θα αναλάβει το πρόγραμμα
    παρέμβασής του, που θα κατευθύνει την οικογένεια, οφείλει να είναι πολύ
    καλά εκπαιδευμένος και καταρτισμένος σε θέματα Δυσλεξίας και Μαθησιακών
    Δυσκολιών. Να έχει δηλαδή, την αντίστοιχη και την κατάλληλη εξειδίκευση.
    Είναι δικαίωμα κάθε οικογένειας να έχει γνώση για την κατάρτιση του ειδικού,
    που θα αναλάβει το παιδί του, ότι έχει όλες τις απαραίτητες δεξιότητες που
    απαιτούνται για την εξειδίκευση στον τομέα των ειδικών μαθησιακών
    δυσκολιών.
    Ο μόνος τρόπος είναι η προσεκτική εξέταση όχι μόνο των βασικών τίτλων
    σπουδών του, αλλά και των προγραμμάτων εξειδίκευσης (σεμινάρια, courses,
    πιστοποιήσεις σε μεθοδολογίες, εποπτεία, μεταπτυχιακό πάνω στις ειδικές
    μαθησιακές δυσκολίες) που έχει ακολουθήσει στη συνέχεια. Εξάλλου, η
    εμπειρία του και η καταλληλότητα του, θα φανούν, όπως σε όλους τους
    εκπαιδευτικούς, στα αποτελέσματα του στην εκπαιδευτική βελτίωση του
    παιδιού.
    Βιβλιογραφία:
    1.Hornsby, B. (1997). Overcoming Dyslexia: A straight-forward guide for
    families and teachers. VERMILION, LONDON
    2.Dobbins, D.A. & de la Mare, T.J. (1993). Efficacy of special educational
    provision for primary school pupils with serious visual impairment. British
    Journal of Visual Impairment Vol. 11 (2), 49-54
    3.Orton- Gillingham Academy (2017). A 504 plan for those with Dyslexia is
    helpful in providing the services to cater to the individual needs of the student.
    4.Shaywitz, S., M.D. (2003). Overcoming Dyslexia: A New and Complete
    Science-Based Program for Reading Problems at any Level. Vintage Books
    5.Borkowsky, F. (2018). Failing Students or Failing Schools? Cardboard Box
    Adventures Publishing.
    Ιωάννα Δημητριάδου, Ειδική Παιδαγωγός σε θέματα Δυσλεξίας και
    Μαθησιακών Δυσκολιών, Πιστοποιημένη Orton-Gillingham Practitioner,
    Συγγραφέας, Αρθρογράφος.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP

Download on the App Store Get it on Google Play